Sömn, sinnen och motorik i förskolan

Förskolan påverkar barnens psykiska hälsa och deras personliga utveckling. För de yngsta barnen är omsorg överordnat lärande. Det förutsätter att barnets fysiska och psykiska basbehov är tillgodosedda.

Sömn, sinnen och motorik i förskolan

Förskolan påverkar barnens psykiska hälsa och deras personliga utveckling. För de yngsta barnen är omsorg överordnat lärande. Det förutsätter att barnets fysiska och psykiska basbehov är tillgodosedda.

Förskolan påverkar barnens psykiska hälsa och deras personliga utveckling. För de yngsta barnen är omsorg överordnat lärande. Det förutsätter att barnets fysiska och psykiska basbehov är tillgodosedda.
  • 2020-talets förskola och de yngsta barnen
  • Omsorg – en förutsättning för utveckling och lärande
  • Barnets basbehov
  • Hjärnans formbarhet och känslighet för stress
  • Intrycks-balans
  • Får barnet den sömn det behöver – vem styr?
  • Sömnforskning, vad vet vi?
  • Samsyn
  • Vad ger återhämtning?
  • Hållbar psykosocial arbetsmiljö för både barn och vuxna
  • Hur samverkar vi med vårdnadshavare?
  • Pedagogens, arbetslagets och rektorns ansvar

Allt utifrån den senaste forskning om barn och deras utveckling, skollag, läroplan, De yngsta barnens egen läroplan och Barnkonventionen.

Under kursen följer du föreläsaren ”live” via plattformen zoom. Möjlighet ges till diskussion, frågor och interaktion. Ett krav är därför att ha webbkameran på. Information och personlig länk skickas ut via mail några dagar innan kursens datum. Kursen innehåller en paus på ca 15 minuter.

Betalningsmetod*

Kursdeltagare

När: 27 november 17.00-20.00

Pris: 995 kr exkl moms/person

Sista anmälningsdag: 22 nov

Anmälan: Via formuläret

Kursledare: Helena Lindfors

När: 27 november 17.00-20.00

Pris: 995 kr exkl moms/person

Sista anmälningsdag: 22 nov

Anmälan: Via formuläret

Kursledare: Helena Lindfors

Förskolan påverkar barnens psykiska hälsa och deras personliga utveckling. För de yngsta barnen är omsorg överordnat lärande. Det förutsätter att barnets fysiska och psykiska basbehov är tillgodosedda.
  • 2020-talets förskola och de yngsta barnen
  • Omsorg – en förutsättning för utveckling och lärande
  • Barnets basbehov
  • Hjärnans formbarhet och känslighet för stress
  • Intrycks-balans
  • Får barnet den sömn det behöver – vem styr?
  • Sömnforskning, vad vet vi?
  • Samsyn
  • Vad ger återhämtning?
  • Hållbar psykosocial arbetsmiljö för både barn och vuxna
  • Hur samverkar vi med vårdnadshavare?
  • Pedagogens, arbetslagets och rektorns ansvar

Allt utifrån den senaste forskning om barn och deras utveckling, skollag, läroplan, De yngsta barnens egen läroplan och Barnkonventionen.

Under kursen följer du föreläsaren ”live” via plattformen zoom. Möjlighet ges till diskussion, frågor och interaktion. Ett krav är därför att ha webbkameran på. Information och personlig länk skickas ut via mail några dagar innan kursens datum. Kursen innehåller en paus på ca 15 minuter.

Betalningsmetod*

Kursdeltagare